FTP verhogen

Project FTP verhogen | deel 1

Leuk dat je me volgt hoe ik mijn FTP ga verhogen in een maand tijd. Het is belangrijk om een startpunt te hebben om te weten waar je staat en om achteraf te kunnen zien wat je hebt bereikt. Ik heb daarom een FTP test gedaan en mijn gewicht, vetpercentage en het percentage spiermassa vastgelegd.

Lees verder »
Sterk het voorjaar in

IJzersterk richting het voorjaar

Wil jij knallen in het voorjaar, fitter zijn dan ooit of trainen voor wedstrijden? Dan zijn HIIT (High Intensity Interval Trainingen) de sleutel tot succes. De wintermaanden worden over het algemeen gebruikt om je duurvermogen te trainen, maar zo nu en dan interval tussendoor is juist goed om je lichaam te blijven prikkelen. Richting het

Lees verder »
Mountainbiken

Beginnen met mountainbiken

Momenteel zijn er veel mensen die beginnen met mountainbiken. Veel sporten kunnen niet uitgeoefend worden, zoals voetbal, fitness, volleybal, enz. Degenen die wel wat willen blijven doen pakken nu de fiets. Mountainbiken Het is hartstikke mooi dat er nu veel nieuwe mensen kennis maken met het mountainbiken. Het is een prachtige sport met voldoende uitdaging.

Lees verder »
Intervallen voor winnaars

Intervaltraining

Intervaltraining ook wel HIIT ( high intensity interval training) genoemd. Een vorm van trainen die uiterst effectief is en waar je een betere en sterkere fietser van wordt. Het vergt wel enige discipline en toewijding om ze toe te passen, maar het resultaat is dan ook snel zichtbaar. Waarom Intervaltraining Intervaltrainingen zijn geschikt voor iedereen.

Lees verder »
Duurtraining

Duurtraining, de basis van elke fietser

Duurtraining moet de basis zijn van elke fietser. Of je nu wedstrijden rijdt of alleen toertochten fietst. Wat belangrijk is voor je duurtraining is de intentietijd, het moet gemakkelijk voelen. Ben je een beginnende fietser dan zal je snelheid laag zijn, dat is niet erg. Na een aantal weken ga je voorruitgang merken en zal

Lees verder »